آرشیو تیر ماه 1401

مهاجرت كانادا

مهاجرت شرایط خاص به عمان

۵ بازديد
مهاجرت شرایط خاص به عمان
 
کارآفرینی از جمله مهمترین پارامترهای رونق اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود. کارآفرینی به معنای ساده عبارت است از سرمایه‌گذاری در یک حوزه و یا حوزه‌های گوناگون که باعث شکل گیری فرصت‌های شغلی متنوع می‌شود؛ بنابراین کارآفرینی منوط به سرمایه گذازی است. اما چرا سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در عمان؟ یکی از بارزترین دلایل، هزینه بسیار پایین کارآفرینی در عمان است؛ شما در این کشور برخلاف کشورهایی مانند اسپانیا یا ترکیه، با مبلغی بسیار پایین می‌توانید کارآفرینی کنید.
 
مهاجرت شرایط خاص به عمان
 
نکته قابل توجه دیگری که در خصوص کارآفرینی در عمان وجود دارد، عدم وجود محدودیت در زمینه کارآفرینی و یا سرمایه‌گذاری است. شما می‌توانید در صورت تمایل اقدام به ثبت شرکت در عمان نموده و بیزینس دلخواه خود را در این کشور آغاز کنید و براساس قوانین موجود، اقدام به جذب نیروهای محلی کنید که طبیعتا نه تنها از سوی دولت این کشور مورد حمایت قرار می‌گیرید، بلکه به اشتغال‌زایی در عمان نیز کمک شایان توجهی نیز می‌کنید.
 
مهاجرت توریستی به عمان
 
ویزای توریستی عمان به صورت موقت و در مدت سی روزه صادر می‌شود. این ویزا به طور کلی دارای شرایط خاصی است و باید در نظر داشته باشید که در صدور ویزای توریستی عمان نیاز است که افراد مدارک لازم و همینطور بودجه کافی برای سفر داشته باشند. نیاز است که بیمه مسافرتی نیز اخذ شود و باید سعی شود در اخذ ویزای توریستی کشور عمان ثابت شود که فرد قرار است به کشور خود باز گردد؛ مدارک کاری و تحصیلی در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود که نشان دهند شما باید سر کار و یا در کلاس‌های درسی خود حضور پیدا کنید و مجبورید به کشور خود بازگردید.
 
 

مهاجرت از طریق همراه به عمان

۵ بازديد
مهاجرت از طریق همراه به عمان
 
ویزای همراه به این معنی است که فردی که به قصد سرمایه‌گذاری یا… وارد عمان شده است، در شرایطی خاص می‌تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز با خود همراه کند. ویزای همراه این کشور در شرایط خاصی صادر می‌شود که فرد اصلی شرایط اخذ اقامت دائم در عمان را برای خود داشته باشد، بودجه کافی برای خود و همراه را داشته باشد وعدم سوء پیشینه داشته باشد و پرونده‌ی قضایی نداشته باشد. شایان ذکر است که ویزای همراه عمان در چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته است.
 
توجه داشته باشید که در جریان صدور ویزای همراه این کشور، پرونده قضایی همسر شما نیز ارزیابی می‌شود و نیاز به ارائه‌ی نامه‌ی‌عدم سوء پیشینه‌ی او نیز وجود دارد.
 
مهاجرت کاری عمان
 
متقاضیان کار در عمان در ابتدا پیش از هر نوع اقدامی می‌بایست موفق به اخذ گواهینامه NOC شوند. این گواهی مدرکی است که اظهار دارد کارفرمای متقاضی و همینطور مقامات کشور عمان هیچ نوع مخالفتی برای ورود او به کشور از نظر سیاسی و اقتصادی و… ندارند. به طور کلی این سری از متقاضیان می‌توانند از دو نوع ویزای کار در عمان استفاده نمایند؛ گزینه اول ویزای استخدامی عمان است که مختص افرادی است که قصد استخدام شدن در این کشور را دارند.
 
مورد بعدی ویزای اقامت برای استفاده از همراهان و همینطور اعضای خانواده فرد متقاضی کار است. این در شرایطی است که فرد اصلی خود علاقه‌ای به کار در عمان ندارند. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور عمان از طریق کار را دارند نیاز به ویزای کار دارند، داشتن شغل در این کشور قبل از اقدام به درخواست الزامی است.
 
یافتن شغل و مجاب کردن کارفرما به طور کلی مراحل طولانی دارد که باید طی شود. یک نکته مثبت برای ویزای کار عمان این است که بخش زیادی از کار به عهده کارفرمای متقاضی خواهد بود. کارفرما می‌بایست کلیه هزینه‌های مربوط به شغل و همینطور سایر شرایط را متقبل شود. در نظر داشته باشید که نیاز به انگشت نگاری و همینطور مراجعه به اداره پلیس عمان است. فرد مسئول استخدام باید گواهی‌ای دال بر پاکی و بی‌عیب و نقص بودن کارمند خود ارائه دهد.
 
مهاجرت کاری عمان
 
در نظر داشته باشید که ویزای مورد نظر اغلب به صورت دوساله صادر می‌شود. در صورتی که نیاز است اعضای خانواده فرد اصلی نیز با او همراه باشند، باید فرد ویزای اقامت مخصوص به خود داشته باشد. متقاضی می‌بایست ثابت نماید که از سلامت کامل برخوردار است و به دور از هر نوع بیماری فعالیت در عمان را آغاز می‌کند، نیاز به مدارک شناسایی و همینطور مدرک تحصیلی است و باید کلیه مدارک توسط وکیل و یا سردفتر اسناد رسمی مورد تأیید قرار بگیرد.
 
فرد متقاضی باید بتواند دو موضوع را در نظر بگیرد، اول اینکه یک نوع ویزای پیوند خانوادگی برای همسر و فرزندان کمتر از ۲۸ سال وی فراهم است و مورد بعدی ویزای اقامت خانواده است، این ویزا شامل اعضای خانواده مانند والدین، خواهران و برادران است. زمانی که مجوز ورود متقاضی به عمان تأیید شد، شماره‌ای مختص متقاضی به فرودگاه مورد نظر ارسال می‌شود و متقاضی باید پس از اینکه موفق به پرواز به عمان شد در فرودگاه این کشور، باید شماره خود را برای بررسی و همینطور کنترل گذرنامه تغییر دهد، در نهایت گواهینامه NOC را از فرودگاه بین‌المللی دریافت می‌کند.
 
با توجه به اینکه کارفرما در راستای پذیرش فرد در شغل مشخصی وارد شده است، تغییر شغل پس از ورود کار بسیار دشواری است. در نظر داشته باشید کارفرما در این زمینه مخالفتی ندارد اما مسیر دشواری پیش روی فرد اصلی است. ویزای استخدام در عمان به مدت ۲ سال اعتبار دارد چنانچه متقاضی فرزندی نیز تحت تکفل خود داشته باشد و قصد مهاجرت با وی را داشته باشد می‌تواند به ارائه نامه معتبر از سوی والدین دست یابد.
 
 

مهاجرت پناهندگی به عمان

۵ بازديد
مهاجرت پناهندگی به عمان
 
برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر پول کافی و یا شرایط تحصیلی خوب ندارند باید به سراغ روش پناهندگی به کشور عمان بروند. در نظر داشته باشید که پناهندگی یک پروسه بسیار طولانی مدت است و در مسیر پناهندگی بسیار مهم است که دلایل محکمی ارائه شود. یکی از موارد پناهندگی در عمان از طریق مذهبی است.
 
مهاجرت پناهندگی به عمان
 
پناهندگی مذهبی یعنی شما با تغییر مذهب در کشور خود احتمالاً به قتل خواهید رسید! در این روش در صورتی که پناهنده عمان شوید، هرگز امکان بازگشت به کشور خود را نخواهید داشت.
 
پناهندگی سیاسی یعنی شما در مسیر سیاسی حرکت می‌کنید که کشور مبدأ آن را رد کرده است و باز هم امکان به قتل رسیدن شما در کشور مبدا وجود دارد، پناهندگی‌های سیاسی در عمان بسیار سخت صورت می‌گیرد و دولت این کشور نسبت به درگیری‌های سیاسی سختگیری‌های زیادی صورت داده است.
 
پناهندگی اجتماعی یک نوع دیگر از پناهندگی است که مورد قبول اغلب جوامع نبوده و علت آن نیز دشوار بودن شرایط اجتماع برای زندگی است، در هر صورت شما باید اثبات نمایید که ماندن در کشور مبدأ برایتان بسیار دردسرساز است. از یاد نبرید که فقر شدید نیز از دیگر مواردی است که در مسیر پناهندگی عمان دیده می‌شود.
 
مهاجرت از طریق تولد به عمان
 
در صورتی که فرزند از پدر و مادر تبعه عمان متولد شود تابعیتی که برای وی در نظر گرفته می‌شود عمانی است. در صورتی که کودک از والدین عمانی در خارج از قلمرو حاکمیت این کشور متولد شود، طبق تبصره‌های دولت، فرزند از تبعه عمان خواهد بود. در صورتی که تولد کودک حاصل از والدین نامعلوم و یا بدون تابعیت باشد اما فرزند در قلمرو حاکمیت عمان متولد شده باشد نیز تابعیت عمانی به کودک داده می‌شود.
 
مهاجرت از طریق تولد به عمان
 
روال فرزندخواندگی نیز در عمان وجود دارد، از یاد نبرید که تولد کودک در عمان بسیار مهم است و باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که دولت این کشور در شرایطی خاص سیستم خاک را نیز وارد کرده است. فردی که در عمان متولد نشده باشد اما به مدت ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد می‌تواند تابعیت عمان را اخذ نماید،
 
باید در نظر داشت که این افراد می‌بایست از سوی دولت عمان تأیید لازم را اخذ نمایند. افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته، در عمان متولد شده باشند و در تمام طول زندگی خود در عمان اقامت داشته‌اند، می‌توانند از طریق حضور مستمر خود در صورتی که به زبان و قوانین و رسوم عمان آشنایی کامل دارند، درخواست اقامت عمان را ارئه دهند.
 
 

مهاجرت از طریق ازدواج به عمان

۵ بازديد
مهاجرت از طریق ازدواج به عمان
 
قوانین جدیدی در زمینه صدور ویزای ازدواج کشور عمان برای زن‌های خارجی دیده می‌شود، در قوانین جدید اینطور مشخص شده است که: نیاز است که در ابتدا موافقت از سوی وزارتخانه صورت بگیرد و سپس ازدواج انجام شود او می‌بایست با شوهر عمانی خود به مدت حداقل ده سال زندگی مداوم داشته باشد او می‌بایست رفتار صحیح داشته باشد و در صورتی که دارای پرونده قضایی باشد اقامت دائم برای فرد از بین می‌رود.
 
برای اخذ اقامت دائم کشور عمان می‌بایست تسلط به زبان عربی صورت بگیرد و بسیار مهم است که پایدار بودن ازدواج مشخص شود، در نظر داشته باشید که شغل هر دو شخص ارزیابی می‌شود. در صورتی که زن خارجی از قبل ازدواج داشته است باید مدارکی ارائه دهد که ثابت کند از شوهر قبلی خود جدا شده و یا شوهر قبلی او فوت شده است. در جدیدترین قوانین آمده است که اگر مرد خارجی باشد و زن برای کشور عمان باشد وی نمی‌تواند پاسپورت کشور عمان را اخذ کند!
 
مهاجرت از طریق ازدواج به عمانمهاجرت سرمایه گذاری به عمان
 
قانون جدید سرمایه‌گذاری افراد خارجی در کشور عمان به مرحله نهایی خود رسیده است، به طوری که به ۱۰۰ درصد از مالکین خارجی اجازه داده می‌شود که با حداقل سرمایه اقامت این کشور را به دست آورند. در نظر داشته باشید که تعدادی از شرکت‌های چند ملیتی بسیار تمایل به داشتن سهام در زمینه‌های تجاری و عملیاتی و قانونی هستند. در حال حاضر حداقل سرمایه ۱۵۰۰۰۰ ریال کشور عمان برای شروع یک سرمایه‌گذاری در این کشور نیاز است.
 
 

راحت ترین روش مهاجرت به عمان

۵ بازديد
راحت‌ترین روش مهاجرت به عمان
 
انتخاب از بین روش‌های کاری و تحصیلی و همینطور سرمایه‌گذاری برای کشور عمان ساده نیست اما هر سه گزینه می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. به طور کلی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مهاجرت کاری به کشور عمان روش آسان‌تری نسبت به سایر روش‌ها از نظر زمانی و هزینه‌ای است اما داشتن مهارت کافی در این زمینه اهمیت زیادی دارد که کمی مسیر را سخت می‌کند.
 
به طور کلی مهاجرت به کشور عمان از طریق کار و تخصص چندین جنبه مختلف دارد. کاریابی در کشور عمان چندان هم سخت نیست، فقط کافی است مهارت بالایی داشته باشید. روش سرمایه‌گذاری در کشور عمان در صورتی که از نظر سرمایه وضعیت درستی را در پیش گرفته باشد می‌تواند بسیار عالی باشد، ثبت شرکت در کشور عمان به طور کلی کمی دشوار است اما بهتر است بدانید که رشد سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند بر روی سرمایه‌های دولتی نیز تأثیرگذار باشد،
 
در این روش در صورتی که ثبت شرکت را انتخاب کنید می‌توانید در سریعترین زمان ممکن وارد خاک کشور عمان شوید. تحصیل برای جوانان یک برگ برنده در کشور عمان است، افراد از طریق ویزای تحصیلی کشور عمان می‌توانند وارد خاک این کشور شوند، از یاد نبرید که در این روش بسیار مهم است که بتوانید ثابت کنید در یکی از دانشگاه‌های کشور عمان پذیرفته شده‌اید، در این روش مسیر برای ورود به کار برای شما بازتر خواهد بود.
 
راحت‌ترین روش مهاجرت به عمان
 
اداره مهاجرت کشور عمان رویکردهای اقتصادی خوبی را اعلام داشته است به طوری که شرایط مهاجرت به کشور عمان بهتر از قبل است.
 
 

میزان رضایت مهاجران به عمان

۵ بازديد
میزان رضایت مهاجران به عمان
 
میزان رضایت افرادی که از طریق کسب و کار وارد کشور عمان می‌شوند بسیار بالا است، البته این قضیه مبنی بر این است که فرد مورد نظر از نظر تخصص و کار بسیار حرفه‌ای عمل کرده باشد، میزان رضایت مهاجران از کشور عمان در سال‌های اخیر بیشتر شده است و ویزای تخصص کشور عمان نیز براساس رویکردهای جدید صادر می‌شود.
 
ثبت شرکت در کشور عمان با رضایت بالایی همراه است. میزان رضایت از وضعیت بهداشت و درمان در کشور عمان نیز بهتر از سال‌های گذشته است به طوری که سیستم‌های پوشش دهی بیمه و درمان در کشور عمان بسیار عالی است، در نظر داشته باشید که رضایت از بخش بهداشت در این کشور بیش از ۷۹ درصد است. وضعیت تحصیل و همینطور سازمان‌های آموزشی در کشور عمان رشد بالایی داشته است و مشخص است که روند آموزشی در کشور عمان نیز به طور دقیق پیش رفته است، در واقع دولت در این کشور سرمایه‌گذاری‌های تحصیلی زیادی در نظر گرفته است.
 
میزان رضایت مهاجران به عمان
 
شایان ذکر است که در کشور عمان به طور کلی رشد سرمایه‌گذاری نیز دیده می‌شود و رفاه اجتماعی در این کشور بیشتر از پیش است. دولت عمان در سطح شهر، سیستم‌های حمل و نقل قوی در نظر گرفته است و مشخص است که در این زمینه رویکردهای اقتصادی زیادی دیده می‌شود. اینطور که مشخص شده است وضعیت رضایت از سیستم‌های حمل و نقل شهری در کشور عمان بسیار بیشتر از سال‌های قبل اعلام شده است. سرمایه‌گذاری در کشور عمان می‌تواند چندین جنبه داشته باشد و بخشی از آن نیز در وضعیت ثبت شرکت دیده می‌شود که با رضایت بالای افراد همراه است.
 
اینطور که مشخص است رضایت از مهاجرت در کشور عمان در سال‌های اخیر شد خوبی داشته است. اقامت کشور عمان با اجاره خانه از موضوعاتی است که کمتر پوشش داده می‌شود اما خرید خانه در کشور عمان و گرفتن اقامت بسیار کارساز است و منجر به اقامت این کشور می‌شود.
 
 

امار مهاجرت به عمان

۵ بازديد
آمار مهاجران به عمان
 
آمار مهاجرانی که به قصد کار به کشور عمان می‌روند بیشتر از قبل است، اینطور که مشخص است بازارهای باز در کشور عمان در حال رشد هستند و آمار مهاجران در زمینه کسب و کار در کشور عمان بیشتر از پیش تعیین شده است. مشخص است که رویکردهای اقتصادی در کشور عمان بهتر از سال‌های گذشته پیش رفته است.
 
آمار مهاجران به عمان
 
یک مورد دیگر که در مهاجرت به کشور عمان دیده می‌شود در زمینه رشد نقش‌های اجتماعی و همینطور حرفه‌ای در این کشور است؛ در کشور عمان روند اقتصادی به طور دقیقی پیش می‌رود و این کشور بسیار عالی عمل کرده است. زنان مهاجری که کشور عمان را به عنوان مقصد زندگی خود انتخاب کرده‌اند این روزها نقش‌های حرفه‌ای خوبی در جامعه این کشور دارند.
 
کشور عمان از دسته کشورهای بسیار عالی در زمینه کار و تخصص است که می‌تواند به ورود همراهان افراد نیز منجر شود. کار در کشور عمان برای بانوان نیز فراهم است. شرایط اقامت در کشور عمان برای بانوان مساوی با مردان است. آمار مهاجرانی که به قصد تحصیل وارد کشور عمان می‌شوند نیز رشد خوبی را نشان می‌دهد؛ این نکته را به یاد داشته باشید که در این کشور رویکردهای اقتصادی خوبی نیز از طریق تحصیل دیده می‌شود و تحصیل ورود به کار را ساده‌تر می‌کند.
 
تعاملات جالب فرهنگی در کشور عمان نیز سبب شده است که این کشور دارای فضای تحصیلی بسیار عالی باشد. از یاد نبرید که کشور عمان یکی از بهترین کشورهایی است که توانسته در زمینه ورود به بخش‌های فعالانه اجتماع عالی عمل نماید و در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است. در کشور عمان زندگی رشد خوبی دارد و آمار مهاجران به این کشور حدود ۲۲ درصد بیشتر از سال‌های گذشته اعلام شده است.
 
 

مراحل مهاجرت به ترکیه

۴ بازديد
مراحل مهاجرت به ترکیه
مرحله اول
 
قدم اول انتخاب روشی است که از طریق آن در نظر دارید مهاجرت به ترکیه را انتخاب کنید. روش هایی به مانند خرید ملک در ترکیه ، اجاره ملک، سرمایه گذاری در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و … .
 
مرحله دوم
 
دومین مرحله ورود به خاک ترکیه می باشد. این مراحل با توجه به نوع مهاجرتی که شما انتخاب کردید ممکن است از 3 روز الی 3 ماه به طول انجامد.
 
مرحله سوم
 
در نظر داشته باشید که تمام خدمات موسسه ویزا برتر در ارتباط با مهاجرت به ترکیه به صورت پکیج با کمترین هزینه برای شما انجام می شود. تمام مراحل مهاجرت شما در کشور ترکیه توسط وکلای ترک و کارشناسان رسمی دادگستری ترکیه به صورت کاملا قانونی بررسی و سپس انجام می شود.
 
به دلیل تغییرت متعدد قوانین مهاجرتی ترکیه ما به شما اطمینان می دهیم که تا پایان کار در کنار شما خواهیم بود تا شما و خانواده شما شروع جدیدی را با خیال راحت در کشور ترکیه رقم بزنید.
 
 

شرایط مهاجرت به ترکیه

۵ بازديد
شرایط مهاجرت به ترکیه
 
قبل از اینکه بخواهید به این کشور مهاجرت کنید، باید شرایط کلی آن را نیز بسنجید. شما با بررسی این شرایط می‌توانید به نتیجه برسید که آیا دوست دارید به ترکیه مهاجرت کنید، یا نه؟
 
اولین چیزی که در مورد ترکیه در ذهن شما تداعی خواهد کرد، نزدیکی آن به ایران و عدم نیاز به اخذ ویزا جهت سفر توریستی به آن است. در واقع،‌ اگر قصد دارید دائم به کشور خودتان سر بزنید و با خانواده و دوستان در ارتباط باشید، ترکیه می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.
 
نکته‌ی مثبت دیگری که در مورد این کشور وجود دارد، بیگانه‌دوست بودن مردم آن است. در واقع برخلاف برخی کشورها، مردم ترکیه به هیچ‌وجه رفتارهای نژادپرستانه از خود بروز نمی‌دهند و در این زمینه محیطی آرام انتظار شما را می‌کشد.
 
زمانی می‌گفتند که ترکیه امنیت کمی دارد و در آن ممکن است هر اتفاقی بیفتد. اما بهتر است حقایق را با چشم بازتری ببینیم. متاسفانه حرف‌های نامربوط زیادی در مورد این کشور گفته شده که همگی بر اساس سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ترکی گردآوری شده‌اند. ترکیه کشوری امن است که می‌تواند به راحتی آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.
 
این کشور، توریستی است. کشوری که نیمی از آن در آسیا و نیمی دیگر در اروپا قرار دارد. کشوری چهارفصل که هر شهر آن، آب‌وهوای مخصوص به خود را دارد و شما می‌توانید بر اساس روحیات خود به یکی از شهرها سفر کنید.
 
از دیگر شایعه‌هایی که در مورد کشور ترکیه مطرح شده، بازار کار خراب آن است. می‌گویند در ترکیه کار نیست. اما اگر شما واقعا توانایی خوبی داشته باشید، به راحتی می‌توانید شغل مورد نظر خود را نیز پیدا کنید. از دیگر مزایای این کشور نیز می‌توان به فرهنگ و دین مشترک مردم آن با ایرانی‌ها اشاره کرد. در واقع،‌ شما در این کشور احساس آرامش بیشتری خواهید داشت و «غربت‌زدگی» کمتر ممکن است تهدیدتان کند.
 
در آخر نیز می‌توان به هزینه‌ها اشاره کرد. این کشور از نظر هزینه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی ارزان‌تر است. پس شما در این کشور به راحتی و با مبلغی معقول می‌توانید زندگی راحت و باکیفیتی داشته باشید.
 
 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

۴ بازديد
مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
 
برخی ممکن است با شنیدن «تحصیل در ترکیه» پوزخند بزنند و تصور کنند که با وجود دانشگاه‌های آمریکایی، کانادایی و اروپایی، تحصیل در ترکیه حماقت است. اما این اشتباه است. کسانی که تصور می‌کنند تحصیل در ترکیه فایده‌ای ندارد، احتمالا اطلاعات کافی ندارند.
 
ترکیه در حال حاضر از بهترین دانشگاه‌های معتبر بهره می‌برد که همگی طبق استاندارد‌های بین‌المللی اروپا به دانشجویان تدریس می‌کنند. این دانشگاه‌ها شرایط ورود سفت و سختی دارند و برای دانشجویان مستحق و شایسته، بورسیه‌های مختلفی تعیین می‌کنند. اما برای ورود به آن‌ها، باید در آزمون‌های مختلفی شرکت کنید و تا حدی نیز به زبان ترکی مسلط باشید.
 
در صورت اخذ پذیرش و تحصیل در ترکیه می‌توانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. در طول مدت تحصیل، حتما باید به فکر پیدا کردن یک کار باشید تا پس از فارغ‌التحصیلی، با مدرک دانشگاهی خود مشغول به کار شده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. پس از مدتی، می‌توانید جهت اخذ اقامت دائم به دفتر مهاجرت، درخواست دهید.
 
به یاد داشته باشید که برای مهاجرت تحصیلی روش‌های مختلفی وجود دارد. اولین راه و مطمئن‌ترین راه این است که خودتان به تنهایی جهت اخذ پذیرش اقدام کنید. برای انجام این کار باید ریز نمرات تحصیلی، مدارک دانشگاهی، مدارک آزمون‌های بین‌المللی و … را دارا باشید. سپس آن‌ها را ترجمه و اسکن کرده و به سایت دانشگاه‌های موردنظر ارسال کنید. در این صورت می‌توانید شانس خود را برای اخذ پذیرش امتحان کنید. ولی معمولا اینکار هزینه‌بر خواهد بود. جدا از هزینه‌های لازم جهت شرکت در آزمون‌های بین‌المللی، شما باید برای ارسال مدارک خود حدودا صد دلار پرداخت نمایید. این تازه شروع ماجرا است و در ادامه می‌تواند هزینه‌های بیشتری را نیز شامل شود.
 
در صورتی که قصد دارید از طریق آژانس‌های مهاجرتی جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید، از این نکته مطمئن شوید که در صورت اخذ بورسیه، چه مقدار از مبلغ آن به عنوان پورسانت آژانس کم خواهد شد. معمولا آژانس‌های مهاجرتی برای اخذ بورسیه و پذیرش با اساتید دانشگاه‌ها وارد مکاتبه می‌شوند. اما اگر مدارک خوبی دارید و بهترین معدل را از بهترین دانشگاه از آن خود کرده‌اید، می‌توانید به تنهایی و صرفا با ارسال مدارک در بازه‌ی زمانی مشخص، از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرید. .