موسسات اموزش بین المللی هلند

۳ بازديد
موسسات آموزش بین المللی در هلند
 
هلند بیش از 50 سال است که نوعی آموزش عالی به نام “آموزش بین المللی (IE)”  ارائه می دهد. دوره‌های IE و برنامه‌های مطالعاتی مختلفی وجود دارد که تعداد زیادی از شرکت کنندگان را جذب می کند. این دوره‌ها حتی در خارج از مرزهای هلند نیز شهرت پیدا کرده اند و شامل دوره هایی مانند مطالعات مدیریت، علوم کشاورزی، نجوم، پزشکی، مهندسی عمران و هنر می شود.
 
آموزش بین المللی در درجه اول برای افرادی در مقطع کارشناسی ارشد با تجربه حرفه ای قبلی است و برای دانشجویان بین المللی مناسب است. سرعت آموزش در سطح پیشرفته نسبتا فشرده است و تمام دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود. این برنامه‌ها که از چند هفته تا چهار سال طول می کشد، کاملاً تمرین محور هستند و برای برآورده کردن انتظارات دانشجویانی که به دنبال دانش تخصصی هستند طراحی شده‌اند. مؤسسات آموزش بین المللی برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند، اما برنامه های کارشناسی را ارائه نمی دهند. چهار موسسه بزرگ IE و تعدادی موسسه کوچکتر وجود دارد که همگی بر دوره های توسعه محور تمرکز دارند. اینها بر اساس کار در گروه های کوچک و بین فرهنگی و تبادل دانش است.
 
شرایط سنی تحصیل در هلند
 
حداقل سن برای HBO (تحصیلات عالی تخصصی higher professional education) و دانشگاه وجود ندارد. آیا قصد دارید در سطح MBO (تحصیلات متوسطه فنی و حرفه ای secondary vocational education) تحصیل کنید؟ حداقل سن برای امور مالی دانشجویی 18 سال است.
 
ویزای تحصیلی هلند
 
هلند به عنوان یک مقصد محبوب در بین دانشجویان بین المللی در دهه گذشته تبدیل شده است. در سال‌های اخیر شاهد افزایش سریع روند ویزای تحصیلی هلند و نرخ بالای پذیرش بوده‌ایم. ویزای تحصیلی هلند به عنوان مجوز اقامت (vrv) شناخته می شود و برای پذیرش در برنامه‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی تمام وقت مورد نیاز است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز برای تحصیل در این کشور نیاز به مجوز اقامت ورودی (mvv) دارند. البته این مسئولیت دانشگاه های هلند است که از طرف دانشجو برای ویزا اقدام کنند. از این رو، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت 174 یورو هزینه پردازش ویزا در زمان ثبت نام هستند. در آخر فقط باید وقت بگیرن و مدارک مورد نیاز را ارائه تمایند. همچنین ویزای شینگن برای دوره تحصیلی کمتر از 90 روز مورد نیاز است.
 
اگرچه دانشگاه‌ها برای ویزای تحصیلی در هلند درخواست می دهند، دانشجویان بین المللی باید شرایط اولیه خاصی را رعایت کنند تا مطمئن شوند که ویزای آنها پذیرفته شده است. این موارد شامل نامه پذیرش از دانشگاه، تمکن مالی کافی، اثبات مهارت زبان هلندی یا انگلیسی با ارائه نمرات آزمون مورد نیاز برای تحصیل در هلند و حفظ عملکرد استاندارد تحصیلی در طول دوره تحصیلی است. تمامی مدارک ارسالی باید قانونی و به زبان‌های هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ترجمه شده باشند.
 
دانشجویان بین المللی متقاضی اجازه اقامت باید نامه پذیرش موقت از دانشگاه یا دانشگاه علوم کاربردی هلند داشته باشند. پذیرش باید در یک برنامه تمام وقت کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هلند معتبر توسط NVAO یا هر آژانس اعتباربخشی خارجی دیگر باشد. توجه داشته باشید که دانشگاه باید در فهرست ثبت نام دولتی اسپانسر‌های رسمی (Public Register of Recognised Sponsors) ثبت شده باشد.
 
دانشجویان بین المللی همچنین باید نشان دهند که بودجه مالی کافی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و اقامت در هلند دارند. اداره مهاجرت هر سال حداقل مقدار مورد نیاز را اعلام می کند. از این رو، مدرکی مبنی بر تمکن مالی باید هر سال برای کل دوره تحصیل ارائه شود. دانشگاه‌های هلند یک فرم اظهارنامه ارائه می کنند که دانشجویان باید با اطلاعات کامل و امضا آن را ارسال کنند.
 
دانشجویان بین المللی باید در نظر داشته باشند که اگر نتوانند 50 درصد از کل امتیازات مورد نیاز برنامه را کسب کنند، مجوز اقامت آنها تمدید نخواهد شد. این به عنوان نظارت بر پیشرفت تحصیلی نیز شناخته می شود. عملکرد هر ساله در ماه نوامبر توسط اداره مهاجرت هلند بررسی می شود. همچنین دانشگاه‌ها حق دارند در صورتی که احساس کنند دانشجو نمی تواند قبل از پایان سال به واحدهای مورد نیاز دست یابد، گزارشی را به اداره مهاجرت ارسال کنند.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.