دانشگاه های هلند

مهاجرت كانادا

دانشگاه های هلند

۳ بازديد
دانشگاه دلفت هلند
 
این دانشگاه یک نهاد قانونی در زمینه تحصیلات عالی و فعالیت‌های علمی پژوهشی است که عنوان برترین دانشگاه هلند را به خود اختصاص داده است. اهداف اصلی دانشگاه دلفت در کنار تحصیلات علمی، انجام تحقیق و پژوهش، انتقال دانش به جامعه و افزایش مسئولیت پذیری دانشجویان برای نقش پذیری  در آینده است. این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی مختلفی برای مقاطع مختلف تحصیلی دارد و نیز از مزایا و امکانات خوبی برخوردار است؛ در نتیجه از الویت‌های متقاضیان تحصیل در هلند است.
 
این دانشگاه دارای ۸ دانشکده و مراکز متعدد تحقیقاتی پذیرای بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می‌باشد. از دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه دلفت، ۱۴% از اتحادیه اروپا و ۲۰% از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی از جمله چین و هند پذیرش شده‌اند. دانشگاه فناوری دلفت هر ساله به دنبال جذب بااستعدادترین دانشجویان دنیا است و برنامه‌های متنوعی را برای آن‌ها ترتیب می‌دهد. از مهمترین این برنامه‌ها در دانشگاه دلفت، بورسیه‌های تحصیلی متعدد برای اعطا به دانشجویان با استعداد و با انگیزه  بین‌المللی است.
 
دانشگاه آمستردام(UVA)
 
این دانشگاه، دانشگاهی دولتی در آمستردام هلند است. دانشگاه آمستردام یکی از دو دانشگاه بزرگ هلند در زمینه تحقیق و پژوهش محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۶۳۲ توسط
شهرداری بنا شد و بعدها به نام آمستردام تغییر نام داد.  دانشگاه آمستردام سومین دانشگاه قدیمی این کشور  است که تاکید آن علاوه بر توسعه مهارت‌های علمی، ارتقاء اصالت، اعتماد به نفس و توانایی فکری دانشجویان است. از ۲۳۰۰۰ دانشجویی که در دانشگاه آمستردام هلند  مشغول به تحصیل هستند، ۱۲ درصد را دانشجویان بین المللی  از سایر کشورهای جهان تشکیل می‌دهند.
 
دانشگاه صنعتی آیندهوون (THE)
 
دانشگاه صنعتی آیندهوون نیز  یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی هلند است که در شهر آیندهون قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و  از برترین دانشگاه‌ها در حوزه مهندسی و فناوری است که شهرت جهانی دارد. دانشگاه صنعتی آیندهون مجهز به تکنولوژی و امکانات آزمایشگاهی در سطح عالی است. بیش از ۸۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند که ۱۹ درصد آن‌ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند. متقاضیان تحصیل در  دانشگاه آیندهوون هلند می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. در سال‌های اخیر رتبه دانشگاه صنعتی آیندهوون ۹۹ جهان، ۳۴ اروپا و ۳ هلند بوده است.
 
دانشگاه گرونینگن
 
این دانشگاه نیز از دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان است که رویکرد تحقیقاتی دارد. دانشگاه گرونینگن در سال ۱۶۱۴ بنا شده  و سابقه‌ای طولانی در زمینه آموزش، پژوهش و نوآوری دارد. این دانشگاه در شهر گرونینگن که یک شهر دانشجویی است بنا شده  و حدود یک چهارم جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند و به عبارتی دارای جوان‌ترین جمعیت در کشور هلند است. ۱۸ درصد دانشجویان این دانشگاه از ۱۲۰ ملیت مختلف تشکیل شده است. دانشگاه گرونینگن ۴۰۰ سالگی خود را در سال ۲۰۱۴ جشن گرفت که نشان از قدمت و سابقه ی این دانشگاه دارد.
 
دانشگاه فناوری دلفت (Tu Delft)
 
دانشگاه فناوری دلفت از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه فناوری محسوب می شود که در سال ۱۸۴۲ میلادی توسط پادشاه ویلیام دوم هلند تاسیس شده است. بر اساس اطلاعات رسمی، این دانشگاه ۲۳۴۶۱ دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. محققان و دانشمندان بزرگ و معتبر زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده اند که از میان آن ها می‌توان به یاکوبوس هنریکوس وانت‌هوف (فیزیکدان و شیمی دان هلندی برنده جایزه نوبل) و  هایکه کامرلینگ اونس (فیزیکدان هلندی برنده جایزه نوبل) اشاره کرد.
 
دانشگاه آمستردام (UvA)
 
دانشگاه آمستردام به عنوان دانشگاهی مدرن با سابقه تاریخی که به سال ۱۶۳۲ میلادی بر می گردد، در قلب شهر آمستردام واقع شده است.  بر اساس اطلاعات رسمی، این دانشگاه
 
۳۲۶۳۱ دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد. این دانشگاه با رنکینگ جهانی ۵۷، جزو دانشگاه های معتبر جهانی محسوب می شود.
 
دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e)
 
داانشگاه فنی و مهندسی آینده وون  در شهر آیندهوون واقع شده‌است و یکی از دانشگاه‌های معتبر فنی هلند با رنکینگ ۹۹ جهانی در سال ۲۰۱۹ و از معتبرترین دانشگاه های اروپاست که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده است. بر اساس اطلاعات رسمی، ۱۲۴۷۲ دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.