دانشگاه های تحقیقاتی هلند

۳ بازديد
دانشگاه‌های تحقیقاتی هلند
 
دانشگاه های تحقیقاتی هلند عمدتاً برنامه های پژوهش محور را در یک محیط دانشگاهی ارائه می دهند. با این حال، بسیاری از برنامه‌های تحصیلی نیز دارای یک بخش تخصصی هستند و اکثر فارغ التحصیلان کار خارج از جامعه تحقیقاتی پیدا می‌کنند.
 
همه برنامه های آموزشی در دانشگاه‌های تحقیقاتی هلند سال اول خود را با دوره های پایه‌ای به نام propedeuse شروع می کنند. Propedeuse به دانشجویان یک مقدمه کلی در مورد رشته انتخابی ارائه می دهد و پایه و اساس ادامه تخصصی بعدی را ایجاد می کند. با پیشرفت برنامه، دانشجویان آزادی بیشتری در انتخاب موضوعات خود دارند. مرحله نهایی پایان نامه بر اساس تحقیقات خود دانشجو است.
 
دانشگاه‌ها از نظر اندازه متفاوت هستند و بین 6000 تا 30000 دانشجو ثبت نامی دانشجو دارند. در مجموع حدود 240000 دانشجو ثبت نام می کنند.
 
مدت زمان برنامه‌های مطالعاتی بصورت زیر است.
 
دکتری: 4 سالکارشناسی ارشد هنر(MA) : 1-3 سالکارشناسی ارشد (MSc) :‌ 1-3 ساللیسانس هنر (BA) : 3 ساللیسانس علوم : 3 سالدانشگاه‌های علمی کاربردی هلند
 
دانشگاه های علوم کاربردی (“hogescholen”) برنامه های تخصصی را ارائه می دهند که بر هنر و علوم کاربردی تمرکز دارند. بخش مهمی از برنام‌ های تحصیلی تخصصی کسب تجربه کاری عملی از طریق دوره های کارآموزی است. بزرگترین آنها بین 20000 تا 40000 دانشجو ثبت نام می‌کنند. در مجموع حدود 446000 دانشجو در برنامه‌های تخصصی ثبت نام می کنند.
 
دانشگاه های علمی کاربردی بیشتر از دانشگاه ها عمل گرا هستند و انواع برنامه های تمام وقت و پاره وقت را در چندین بخش ارائه می دهند. تمام برنامه‌های تخصصی از یک مرحله پایه و یک مرحله اصلی تشکیل شده و با یک پروژه و پایان نامه فردی به پایان می رسد. بخش مهم برنامه‌های تخصصی دوره کارآموزی است که از طریق آن دانشجویان تجربه عملی در موقعیت‌های کاری واقعی به دست می آورند. مدت زمان برنامه‌های تخصصی بصورت زیر است:
 
لیسانس (B) :4 ساللیسانس علوم (BSc) : 4 ساللیسانس هنر (BA) : 4 سالارشد (M): 1-4 سالکارشناسی ارشد هنر (MA) : 1-2 سال
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.