نحوه پذیرش در دانشگاه های هلند

۳ بازديد
نحوه پذیرش در دانشگاه‌های هلند
 
برای شروع مراحل زیر را انجام دهید :
 
یک برنامه را انتخاب کنید
 
سطح تحصیلی مورد نظر (لیسانس، کارشناسی ارشد، دکتری) و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است از شما خواسته شود که در یک آزمون مهارت یا دروس زبان اضافی شرکت کنید. با انتخاب رشته ای که برای شما مناسب است شروع کنید. چه دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشید، مدارک تحصیلی در رشته‌های مختلف در رشته‌ها وجود دارد.
 
مدارک را آماده کنید
 
از جمله مدارک اولیه ای که معمولاً برای همه دانشگاه ها همانند انگیزه نامه، توصیه نامه و نمونه کارهای قبلی (یا همان پورتفولیو) در صورت وجود مورد نیاز است. همچنین دانشگاه‌ها به مدرکی مبنی بر تکمیل مطالعات قبلی نیاز دارند. برای برآورده کردن این شرط، در صورتی که در مقطع لیسانس شروع می‌کنید، یک ریز نمرات رسمی از دبیرستان خود را به دانشگاه ارسال کنید یا اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا بالاتر هستید، مدارک تحصیلی دانشگاه قبلی خود را بفرستید. همچنین مدرکی دال بر داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی مورد نیاز است.
 
شرایط پذیرش خاص را بررسی کنید
 
بسته به دانشگاه، ممکن است مدارک خاصی مورد نیاز باشد. همیشه برای شرایط پذیرش خاص وب سایت دانشگاه مورد نظر را ملاحظه کنید. 
 
درخواست خود را ارسال کنید
 
برای تحصیل در هلند، فرآیند درخواست پس از یافتن دوره تحصیلی مورد نظر شما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نسبتاً ساده و آسان است. دانشگاه های هلند دارای دو پذیرش اصلی هستند که در از سپتامبر و در بهار از فوریه هر سال شروع می شود. برای برخی از برنامه های تحصیلی در دانشگاه های هلند، می توانید از طریق یک سیستم درخواست آنلاین Studielink درخواست دهید. Studielink به شما اجازه می دهد تا برای چهار دوره در یک زمان درخواست دهید. شما این امکان را دارید که دوره های مورد نظر خود را در هر زمانی قبل از پایان مهلت ثبت نام تغییر دهید.
 
منتظر اعلام نتایج پذیرش باشید
 
نتایج پذیرش اغلب تا پایان بهار اعلام می شود. دانشجویان قبل از شروع کلاس های خود باید به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند و معمولاً از شما خواسته می شود که شهریه ترم اول را پرداخت کنید. در غیر این صورت، دانشگاهی که در آن تحصیل خود را ادامه خواهید داد، نامه رسمی پذیرش، تاییدیه پذیرش برای اهداف ویزا و سایر اطلاعات عملی در مورد تحصیل در خارج از کشور در هلند را برای شما ارسال نخواهد کرد.
 
برای ویزا اقدام کنید
 
هنگامی که برای ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی در هلند دعوت شدید، روند درخواست ویزا را در اسرع وقت آغاز کنید. این فرآیند ممکن است زمان ببرد و به چندین مدرک مهم نیاز دارد، بنابراین سریع‌تر اقدام کنید.
 
ورود به هلند
 
بعد از اینکه در دانشگاه پذیرفته شدید و ویزای لازم را دریافت کردید، وقت آن است که ماجراجویی خود را در هلند آغاز کنید! مطمئن شوید که هزینه زندگی در شهری که در آن اقامت خواهید داشت و بودجه شما چقدر خواهد بود را از قبل بررسی نموده‌اید. مهم نیست کجا اقامت می کنید، مناظر و جاذبه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.